SSO Teamet

Nu när det varIt serverkraschar och väldigt många buggar under ett tag, så har vårt kära tech-team fått otroligt mycket skit, skulle jag bara kunna tänka mig.
Jag har läst från vissa att de tycker det är dåligt att de släpper så stora uppdateringar när servrarna inte klarar av det, och att de hellre får en uppdatering med bara tekniska fix och går ännu en vecka utan att ha något att göra i spelet. De som klankar ner på supporten för att de har ett ofärdigt spel.
 
Men vi borde ta vara och vara snällare mot vår kära support. För hur många gånger har det inte hänt att man t.ex. köpt ett spel på Steam som har oerhört många buggar och behöver fixas, eller man har lika gärna köpt ett PC spel i butik som fortfarande har buggar. Och köper man ett spel på cd så kan problemen inte lösas lika lätt, och flera online-spel har långt ifrån lika bra support som vi har.
 
Skickar man in ett mejl om klagomål eller funderingar så får man alltid svar inom 48 timmar, och då brukar det oftast gå fortare om det inte är på helger/högtider. Och man får även ett rimligt svar och inte bara massa politiskt snack som aldrig blir av. I lördags skickade jag t.ex. in och rapporterade en bugg som gör att jag inte kan byta till mig julklappar och fick svar nu på morgonkvisten att buggtestarna höll på att jobbade på det här problemet och att de borde komma fram till ett svar ganska snart. Liksom, vår support och de anställda på SSO jobbar hela tiden på att vi ska få ett så bra spel som möjligt. Varje vecka får vi uppdateringar som gör spelupplevelsen bättre. Nya saker, områden, uppdrag, grafiska uppdateringar, massa saker som gör att SSO blir bättre, och att det idag är det största hästspelet. 
 
Men ändå så klagar vi. För vi ser egentligen inte det stora hela som vi har. Vi har ett enormt spel som vi har "gratis" tillgång till (okej det kanske var att ta i, man får ju inte tillgång till hela världen i gratis-leveln 5, men hur många spel tillåter sånt utan att man köper något?) som ständigt kommer med nya spännande uppdateringar. Redan nästa vecka ska vi få ett nytt område, och det är det andra för i år. Sen så kanske de har fixat serverproblemen tills dess, vad vet vi? 
 
Ja om servrarna kraschar för att för många försöker ta sig in så är det självklart tråkigt, men jag tycker inte att man ska gå och öppet skriva skit på sociala medier om spelet. För tänk vad mycket vi har, se hela bilden. Ja, har man betalat lifetime eller har en månadsprenumeration på star rider, så är man en betalande medlem och kan se det som att "man har en rätt till att få spela när man vill". Men hur mycket förlorar vi på att inte kunna spela en dag? Är man lifetime och up-to-date med alla uppdrag så finns det inte så mycket man kan göra i spelet, men är man t.ex. betalande SR och har fåtal dagar kvar så kan det kännas surt ja, men oftast om det sker större problem så brukar support ge ut t.ex. gratis dagar eller star coins, ibland har de även gett tillbaka de humör våra hästar kanske har tappat för att vi inte kunnat spela.
De ger tillbaka om det uppstår problem, de är en av de bästa teamen trots att vi kanske inte uppskattar dem.
 
Och ja, jag kan hålla med om att det kan vara tråkigt att inte kunna spela, men det finns faktiskt annat att göra än att sitta vid datorn och vara på SSO. Man kan gå ut och gå eller vad som helst, det finns saker att göra. 
 





Kom ihåg mig?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Ladda ner en egen design gratis | Bonusar inom casino, poker och bingo
Chrome Pointer